Wat is seo de uit leg en technieken je kunt toepassen om hoger in Google te komen

Wat is SEO het klinkt al zo verveeld om weer een blog tegen te komen waarin wordt uitgelegd wat Seo nou eigenlijk is. SEO staat voor in Nederlandse termen. Zoekmachine optimalisatie of ook wel hoger in Google komen om meer bezoekers op het domein te werven. in de tegenwoordige tijd is SEO niet zo klein meer. Als we eens rond neuzen op het internet vinden we een explosie aan informatie om hoger in Google te komen. Echter lijkt het niet zo makkelijk. daarnaast vinden we een scala aan internet bureaus die je als ondernemer kunt inschakelen om uw website hoger in Google te krijgen.

Wat is SEO

Seo (Search engine optimazation) is het toepassen van verschillende technieken die de website helpen hoger in de organische zoekresultaten te komen. Denk aan technieken als HTML verbeteringen, Content het schrijven van teksten die de bezoekers informeren over het betreffende onderwerp geeft.

Google geeft aan dat wanneer je een blog bericht schrijft je de tekst schrijft voor de bezoeker. Dit houd dus in dat je niet de teksten vol propt met zoekwoorden die Google ziet voor de organische zoekresultaten. Je wilt iets creëren om de bezoeker te informeren en deze je blog gaan volgen. Je moet ten eerste al boeiende teksten gaan schrijven. Als je dit bijvoorbeeld leest dan boeit mijn verhaal jou en lees je het op je gemak. Ook dit ziet Google he.

De kans bestaat dat je op mijn website bent gekomen via Google’s zoekresultaten, en ben je opzoek naar informatie om hoger in Google te komen of om te weten wat is SEO nou eigenlijk inhoud.

Waar het begon met SEO

In de jaren 90 toen Google soort gelijk in die tijd het licht zag en online kwam op het toen nog bijna onbereikbare internet. Ontworpen door twee gasten in Amerika. Die op een zolderkamer zaten te programmeren. Met één doel informatie kunnen vinden op één plek. En op dat moment was Google geboren. Wat toen nog een leuke kleine zoekmachine was is vandaag de dag geschiedenis geworden. Seo zoekmachine optimalisatie is door de jaren heen flink veranderd. Zo is net als wij Google ook volwassener geworden en weet nu ook wel welke technieken kloppen en welke niet kloppen. Voor dit segment zijn mooie worden gecreëerd. De White hat SEO en Black hat SEO.

Zoals je al kunt lezen is White hat SEO de goede kant van de technieken die je kunt toepasen om hoger in Google te komen. Black hat SEO is dan weer de keerzijde van de witte variant. Bij black hat SEO maak je gebruik van technieken die niet zijn toegestaan om toe te passen op de website of blog.

Al snel vanaf het moment dat Google online kwam werden er Seo masters geboren. Er ontstond een geheel nieuwe baan soort. Als je beetje had verdiept in zoekmachine optimalisatie kon je solliciteren en aan de bak als Seo specialist. Ook Google zag hierin natuurlijk een groeiende markt. En al deze mensen vonden samen een manier om een website dus danig te manipuleren en misbruiken om op die manier hoger in Google te komen.

Dit heeft Google al snel afgestraft met enkele updates die slim genoeg waren om deze technieken af te straffen.

Wat is Seo zoekmachine optimalisatie voor anderen zoekmachines

Naast Google zijn er uiteraard ook meerdere zoekmachines denk aan Bing van Microsoft. Is naast Google natuurlijk niet zo heel groot maar we mogen hem niet onder stoelen of banken schuiven. Ook Bing heeft een paar mooie tools om je website te optimaliseren. Je alleen maar richten op één zoekmachines is wellicht niet slim. De focus om je markt goed en breed te verbreden zou ook bij anderen zoekmachines moeten liggen.

Veel anderen zoekmachines zullen zich altijd een beetje in de buurt van Google bevinden als het gaat om regels voor het optimaliseren van je website of blog.

Seo voor een website of webwinkel

Met een website geef je informatie over bepaalde diensten of producten. Een webwinkel daar koop je artikelen. Om hier seo op toe te passen moet je weer anderen technieken toepassen. Je bent nu bezig met product pagina’s en overzicht pagina’s en homepagina. Bij een website optimaliseer je dus de pagina’s en bij een webwinkel optimaliseer je ook de producten die je aanbied. Je wilt immers goed gevonden worden en ook met de producten die je verkoopt of gaat verkopen