Hoger in Google komen door deze tips te volgen.

Wil je hoger in Google komen? door deze tips te volgen kom je binnen no time hoger in de organische zoekresultaten. Om voor dat je start met het hoger in Google komen moet je enkele dingen eerst begrijpen alvorens je start. Je moet natuurlijk een website hebben om hoger in Google te komen het is geen gegeven dat je standaard al op nummer #1 (één) komt te staan. Er zijn naast jou website nog vele anderen mensen met een website om ook op die nummer #1 positie te komen.

Hoger in Google komen? Begin gewoon bij het begin.

Begin bij het begin om hoger te komen in de zoekresultaten van Google. Maak content, content in de vorm van tekst wat overigens enorm belangrijk is. Maar naast tekst zijn beelden zoals foto’s, plaatjes maar ook Video (YouTube) een vorm van content.

Bloggen is het schrijven van berichten met informatie voor je bezoekers. Je maakt unieke content om de bezoekers van je website/blog te informeren over ieder onderwerp wat je op dit  moment maar zou kunnen bedenken. In mijn geval is het dus het schrijven van content voor mensen die interesse hebben in marketing of het hoger komen in Google.

Content is king hoe beter en meer je schrijft, hoe groter je blog berichten zijn. Dit is King!

Maak video’s en upload ze vervolgens op YouTube vormen van content zijn ook video’s. Informeer over een bepaald product geef tips, tricks en meer via een video. Kom je in contact met de bezoeker. Je laat je zelf en wellicht hoe het achter de schermen zit.

Bloggen we hebben er bewust mee te maken. Zoek iets op en je komt op een blog met tekst en uitleg tegen. Bloggen is zoals ik dit al zei king om hogerop te komen. Dus begin met blog berichten schrijven. Maak echter unieke content en verzin daarbij een passend keyword! Huh.. Wat is nou weer een keyword (Later meer hierover).

Blog berichten zijn berichten die informatie verstrekken over bepaalde onderwerpen over het hoe en wat. Door een blog bericht te schrijven maak je informatie en waar houd Google van? Juist van Content en het liefst in de vorm van teksten.

Plaatjes of foto’s doen het ook goed. Alleen platte tekst is te plat en geeft geen inzicht, met afbeeldingen bereik je meer en kun je soms meer uitleg geven over een bepaald onderwerp. Geef beeld en de mensen krijgen inzicht.

Goed de start is er om hoger in Google te komen moet je ook technische aspecten onder handen nemen.

Zonder belangrijke keywords ben je nergens. Om een blog bericht te kunnen runnen en levendig houden moet je keywords hebben. Om even een voorbeeld te nemen.

Wanneer je op zoek bent naar bijvoorbeeld schoenen druk je dit in. in het zoekveld van Google.

Keywords

‘Schoenen’ en je komt een pagina vol met website tegen die je of informatie kunnen geven over schoenen. Of het kopen van schoenen. Google geeft overigens ook tips druk je het woord schoenen in een enekel keyword. Dan denkt Google wellicht een stukje met je mee hij geeft je soort van suggestie met veel gezochte termen.

zoekwoorden uitleg

Zoals het plaatje hierboven wordt hier een long term keyword gebruikt. We hebben de enkele keyword 1 woord of meerdere woorden long term keyword. Dus de lange termen om op te zoeken. tijden geleden werd er vooral gefocust op de korte termen zoekwoorden. Maar als snel was het duidelijk dat mensen ook zochten op lange woorden. Zoals je ziet geeft Google wel weer suggesties.

Om hoger in Google te komen moet de achtergrond ook goed in orde zijn.

Om zoals we al een klein deel van de voorkant hebben gehad. Moet je nu ook bezig zijn met de achterkant. De technische kant van het verhaal. Je website draait op HTML of de browser leest HTML en geeft dit weer in de browser zijn frame. Dus de HTML moet op orde zijn. Werk je met een editor om HTML te schrijven dan moet je stapsgewijs werken. Maar we hebben in deze tijd veel makkelijkere programma’s om een website framework goed te laten draaien. Die tevens ook goed is voor Google of anderen zoekmachines. WordPress Wat is WordPress nou weer hoor ik je denken. Dat lees je hier.

Korte introductie WordPress is een op PHP gebaseerde framework wat eerder bedoelt is voor bloggers maar al snel werd de makkelijkheid van WordPress gebruikt door vele anderen en tot op heden is alles geschiedenis en is WordPress toch wel één van de meest populaire softwares om een website webwinkel of de oude blog daar waar het mee begon te starten.

Zorg voor de juiste URL constructie.

Je zal het gerust wel weten de URL dat adres waarmee je naar een website navigeert op het internet. Hoe schoner deze is des te beter het is voor Google om goed te kunnen interpreteren waar je website nou eigenlijk over gaat.

De URL is www.voorbeeld.nl/ het regulieren domeinnaam echter wil je navigeren naar een specifieke pagina van dat domeinnaam dan komt er nog een stukje tekst achter. bijvoorbeeld: www.voorbeeld.nl/dit-is-het-voorbeeld dit url wat in dit geval voorbeeld genoemd wordt krijgt nog een stukje tekst door een schone url te gebruiken kun je Google met een klein deel laten weten waar de pagina over gaat. Maar wat Google vooral belangrijk vind dat je de bezoekers laat zien waar de pagina over gaat. Dit geld ook voor blog berichten. Gebruik hierin dan ook het zoekwoord waarop je zou willen scoren.

De streepjes tussen de woorden zijn koppel stukjes die de woorden uit elkaar halen.

Gebruik ook zoekwoorden voor de afbeelden die je gebruikt.

Maak je gebruik van een foto of afbeelding benoem deze afbeelding dan ook zoals je het graag wil. Google heeft ook de functie afbeeldingen en hierin kun je ook hoger in Google scoren door de afbeeldingen de juiste zoekwoorden mee te geven. Heb je een foto van bijvoorbeeld je hond. Benoem die afbeeldingen dan ook zoals bijvoorbeeld. (Hier is mijn hond jacky). Als je de afbeelding dan upload op WordPress geef het dan ook een Alt tekst mee. Vertel hierin wat meer info over de afbeelding.

Dit heeft alleen maar voordelen voor je website.

Links zijn de navigatie naar iedere uithoek van je website blog of shop.

Links zonder links kom je nergens. Creëer een soort van spinnenweb van links over je website. Laat artikelen met zoekwoorden naar elkaar toe linken. Geef links naar specifieke andere pagina’s of geef extra uitleg op een anderen pagina. Als je er maar voor zorgt dat Google goed kan zien waarheen je iets of iemand wil sturen.

Er zitten ook verborgen elementen in het plaatsen van links. HTML kent veel methodes die je mee kun geven aan de bezoekers of juist aan de zoekmachine. Zo is er bijvoorbeeld de title tag hierin kun je tekst en uitleg geven waar de betreffende pagina dan over gaat. Als de bezoekers met zijn muis over de link heen navigeert zonder te klikken dan verschijnt er een kleine popup met de tekst die je ze geven wil. Gebruik hierin ook je zoekwoorden.

Backlinks wel eens van gehoord?

Even iets heel anders wel eens gehoord van backlinks?

Heb je overigens ooit wel eens gehoord van backlinks? Als je een tijdje bezig bent met Google zoekmachine marketing dan heb je dit gerust wel eens voorbij zien komen. Backlinks of ook wel linkbuilding het verkrijgen van links van een anderen website naar de jouwe. Achter linkbuilding gaat een hele theorie schuil en je moet je er ook nooit blind op staren. Google heeft liever dat je het op een natuurlijke wijzen verkrijgen van backlinks doet. Dan er fysiek iets voor te doen. Echter is het wel mogelijk. Wil je meer te weten komen over deze methode om hoger te scoren in de zoekmachines dit lees je hier