Organische zoekresultaten tegen over de betaalde zoekresultaten. Er zit een hoop verschil in de 2 terwijl ze beide op een zoekwoord gevonden worden. Hoe zit het nou de betaalde en de organische.

Wanneer je goed vindbaar wil zijn binnen Google dan moet je website geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines. Dit doe je door Seo (Search engine optimization) Toe te passen op je website of webwinkel. Door de juiste seo strategie aan te houden en relevante content te leveren. Ga je klimmen in de organische resultaten van Google. De tegen hanger van de organische zoekresultaten is de betaalde versie om bovenaan in Google te komen.

 

De betaalde zoekresultaten tegen de organische zoekresultaten.

Wanneer je gaat betalen om boven aan in Google te staan. Dit zijn de advertenties (adv). Je bied per zoekwoord hoeveel je hier aan uit wil geven. Hoe meer je bied hoe meer je boven aan staat in de advertenties. Je betaalt echter per klik. Dit kan afhankelijk van de markt waar je in bevind goed oplopen tot wel 3 euro per klik. En dat kan soms nog wel hoger liggen ook.

advertenties binnen Google adv

Hier zie je hoe een adv eruit ziet binnen Google dit bedrijf betaalt om hier te kunnen staan.

Je bepaald zelf wat je er ongeveer voor over heb om te betalen. Echter ben je voor een paar cent niet snel zichtbaar in een markt waar je 7 euro per klik betaalt. Er moet dus wel een redelijk bod zijn om mee te kunnen komen.

Je kunt met behulp van Google keywoord tool eenvoudig achterhalen op welke woorden er veel geld valt.

Zoals je hieronder kunt zien heb ik gezocht op het woord internet marketing dit is een vrij populaire zoekwoord binnen Google en dit geld voor zowel de organische als voor de betaalde zoekresultaten.

keyword tool

Je ziet dat het woord internet marketing gemiddeld 1900 keer gezocht wordt in Google. Daarnaast zie je ook het voorgestelde bod van 5,39. wanneer je dus in de gratis of organische zoekresultaten staat kost het je helemaal niks. maar kies je er voor om te betalen dan is dat de gemiddelde prijs.

Het enigste verschil is dat wanneer je in de organische zoekresultaten zit je daar bijna gratis zit. En in de advertenties zit je betaalt en je betaalt ook nog eens per klik. Het trekt wel leuk bezoekers maar elke keer als een bezoeker klikt betaal je. En dan heeft de bezoeker nog niet eens iets gekocht. Dat wil dus zeggen dat je een goede website moet hebben wil je de bezoekers er goed uit halen.

Terwijl als je in de organische zoekresultaten zit je daar niks voor betaalt. En dan is het simpel een kwestie ervoor zorgen dat de bezoeker een betaalde klant wordt. En dit kan op vele manieren.